tisdag 1 maj 2012

Shimano Catana 2500 FB ..


Så vart det dags, ny rulle ( Shimano Catana 2500 FB ) och ny flätlina (Fireline crystal 0.17 mm ) .
Solen sken och det var 1a maj, och älven är numera öppen för fiske dygnet runt .
Och som tidigare år så började min premiärdag även denna gång ca:400 meter nedan Tegeforsen .
Jag kastade ut med 8 gr Zigge och Rogerdrag, rullen löpte fint och tyst men inget napp på en timme .
Från min plats så kunde jag räkna till åtta andra pigga Fiskare,
som letat sig ner mot älven längs strandkanterna .
Det syntes viftande flugspön, maskade krokar och blänkande drag men ingen fisk .

Vilken känsla att stå där, med Åreskutan i snöskrud i bakgrunden, och öppet vatten framför mig .
Efter ett tag kände jag ändå att jag stillat värsta fiskefebern, och vände hemåt för värmande kaffe .
Nu är vi igång, återstår många härliga fiskedagar och äventyr framöver, hoppas kunna visa några fina resultat från dem längre fram . Skitfiske på er nu .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar