fredag 20 april 2012

Lågvatten och väntan .

Under en härlig promenad med hunden idag, så passade jag på att titta till läget nere vid Tegeforsen .
Vattnet ligger lågt och vid fallet är det knappt att det skvalpar över . Stenar och brädrester sticker upp från sina viloplatser .
Större delen av "Ön" är framme och man skulle nog kunna ta sig över torrskodd dit i vanliga stövlar .
Det är nog inte bara jag som går längs älven om dagarna och väntar på årets sommar-fiskesäsong att sätta igång, många som jag träffat har inhandlat, packat och planerat redan . Det är ju en del av hela, att få längta och vänta och planera .
Visst kan man trösta sig med andra platser, men jag har mina rutiner och väntar gärna tills älven är redo .
Nedströms Tegeforsen har varit startplatsen för mig tidigare somrar, men denna period blir det tydligen omkullvälta planer .
Jag får nog börja i Duvedsälven i år, nånstans längs norra strandkanten som fortare blir lite varmare där då solen ligger på . Finns ju flertalet hotspottar att välja på så det kommer nog bli en bra Majmånad .
Orsaken till ändrade premiärplatser i år är att :
Fiskesäsongen startar 1:a Juni på Årefiskekorts-vatten, medans Duvedsfiskekorts-vatten kör igång 1:a maj .












Vadställe .




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar