lördag 16 juni 2012

Mygg, Vak och tunga Moln .


Tunga, mörka moln hängde över natthimlen inatt . Det var vindstilla och myggen hade kommit .
Några sporadiska vak höll spänningen vid liv och en vacker Öring fick sätta livet till denna gång .
Jag har börjat känna mig riktigt hemma i det gamla slitna vindskyddet nu, lugnet infinner sig så fort man kommer dit . Man sörplar i sig det nykokta kaffet och bara befinner sig mitt i nuet .
Nu vet jag att det är på gång med nytt tak och eventuellt en bättre grill framöver, men ändå så känns det så fullkomligt här ändå .
Kan tänka mig att det är hela känslan med att vara just här som betyder nåt .

Öringarna som kommer upp från Ånnsjön framåt natten, är silverblanka med svarta prickar, och vackert röda i köttet . De håller fin storlek och bjuder på en rejäl match innan de hamnar i håven . Nu verkar det som de börjar simma mot ytan lite mer, vakringarna avlöser varandra och de få insekter som kommer med strömmen slukas direkt . Dags för mig att börja med små spinnare snart istället . Nu ska jag stridsvila nån timme, sen är det dags för stora gräsklippar-dagen hemma på gården ...Yiihaa .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar